Falešná nota
Tato hra byla nedávno představena na Off d´Avignon festivalu a posléze přenesena do Théatre Michel v Paříži. Silný příběh - krutý souboj - s velmi dobře vystavěnou zápletkou a napětím, ve kterém je divák vtažen do role svědka a soudce, tváří v tvář minulosti a současnosti. Vidíme portréty dědictví a odkazy otců. Můžeme uniknout minulosti a můžeme dál beztrestně žít a můžeme přežít zneuctění a křivdu? Shakespearovský duch odhaluje pravdu minulosti a viny, strhne masky a to co odkryjí, zapáchá. Jsme svědky psychického kolapsu člověka, který musí nejprve zachránit svou pověst, pak zachránit svou kůži, hrát hru, kterou ho jeho agresor nutí hrát. Ale kdo je opravdu agresor? To je to, co nám aktéři - slavný dirigent a návštěvník - kousek po kousku odkrývají a řeší témata, jak důležitá a neomylná je odpovědnost, svobodná vůle a nevyhnutelnost. V obsazení dvou mužských rolí uvidíme opět Pavla Rímského a Martina Fingera, kteří se už mistrně představili v inscenaci Poslední sezení u doktora Freuda.
Didier Caron (12.6.1963) Současný francouzský divadelní herec, zpěvák, ale především úspěšný spisovatel, scénárista, dramatik a režisér divadla Théâtre Michel. Napsal mnoho komedií (například Le Meal of the Fauves, Les Nombrils a další), které mu přinesly čtyři prestižní ocenění - Molier Award for Best Comedy, for Best Show - New Play, for Best Director, for Best Playwright. Hra Un vrai bonheur byla v roce 2005 i zfilmována. Dále jmenujme z jeho tvorby román L´huite. Editoval Palmes de Monsieur Shultz a nedávno Le Jardin d'Alphonse. |
autor
Didier Caron
překlad
Alexander Jerie
režie
Radim Špaček
dramaturgie
Yvetta Srbová
hudební spolupráce a nahrávka (playbacku)
Adéla Štajnochrová
hrají
délka představení: 1 hodina 30 minut
premiéra: 27. 2. 2020
termíny představení
galerie
recenze
|